Poskrolaj navzgor
Stopi v stik z mano
info@graficno-oblikovanje.si
+386 31 424 055

Influencerji – dobre in slabe stvari – 1.del

Že davno je vplivno trženje je postalo priljubljena rešitev za blagovne znamke, ki želijo izkoristiti moč družbenih medijev in se povezati z občinstvom na bolj verodostojen in privlačen način.

Tradicionalno oglaševanje zaradi tega pristopa izgublja tla pod tlemi, saj se nove generacije vedno bolj obračajo na družbene medije, da se informirajo o svojih nakupnih odločitvah.  Poleg tega so potrošniki čedalje bolj skeptični do tradicionalnega oglaševanja:

61 % potrošnikov zaupa priporočilom družinskih članov, prijateljev ali vplivnežev na družbenih kanalih, medtem ko le 38 % zaupa priporočilom blagovnih znamk.

Vrste vplivnežev

Vplivneži spadajo v različne stopnje “slavnih”, običajno glede na njihovo velikost občinstva. Tri najpogostejše vrste so makro, mikro in nano. Oglejmo si vsakega podrobneje:

Makro vplivneži

Makro vplivneži so korak navzdol od tradicionalnih zvezdnikov in megavplivnežev. Imajo vidno spletno prisotnost, ki jim sledi od 100.000 do 1 milijona sledilcev. Poleg tega imajo širše občinstvo kot mikro in nano vplivneži, ker pokrivajo vrsto tem (namesto da bi se osredotočili).

Mikro vplivneži

Več kot polovica tržnikov, ki vlagajo v vplivnostni marketing, sodeluje z mikrovplivneži. Mikro vplivnež ima med 1.000 in 100.000 sledilcev. Njihova vsebina se običajno vrti okoli določene teme, strasti ali niše, zaradi česar so cenjeni strokovnjaki na svojem področju.

Nano vplivneži

Nano vplivneži imajo najmanjše občinstvo od treh, vendar običajno povzročijo največ angažiranosti. Ti vplivneži imajo manj kot 1000 sledilcev in delujejo v super nišni skupnosti. Zgradili so aktivno in zvesto skupnost, ki je dovzetna za priporočila.

Običajno nano vplivneži sodelujejo z blagovnimi znamkami za malo ali nič plačila, namesto da prejmejo brezplačne izdelke v zameno za oceno ali odobritev na družbenih medijih.

Kaj pa »FAKE SLEDILCI?«

Na žalost se nekateri vplivneži zatečejo k nakupu lažnih sledilcev in angažiranosti, da bi bili videti vplivnejši, kot so v resnici. To lahko privede do zapravljanja virov in zmanjšanega vpliva na oglaševalske akcije. Prav tako pa pride do tega, da sledilci posledično manj zaupajo vplivnežem.

https://blog.hubspot.com/marketing/influencer-marketing-stats

Pomembni poudarki za leto 2023

  • Industrija vplivnega trženja naj bi leta 2023 zrasla na približno 21,1 milijarde USD

63 % namerava uporabiti umetno inteligenco pri izvajanju svojih kampanj za vplivneže, 2/3 teh blagovnih znamk bosta uporabili umetno inteligenco za identifikacijo vplivnežev

  • Skoraj 60 % vplivnežev je leta 2022 menilo, da se soočajo z diskriminacijo
  • Več kot 83 % sodelujočih v naši raziskavi še vedno verjame, da je trženje z vplivnostjo učinkovita oblika trženja
  • 71 % priznava, da je povečalo količino vsebine, ki jo proizvajajo in delijo
  • 67 % tistih anketirancev, ki namenijo proračun za trženje z vplivnostmi, namerava v letu 2023 povečati proračun za trženje z vplivnostmi
  • 23 % vprašanih namerava porabiti več kot 40 % svojega celotnega trženjskega proračuna za vplivne kampanje
  • Obstaja velika prednost pri delu z majhnimi (nano – 39 % in mikro – 30 %) vplivneži pred dragimi makrovplivneži (19 %) in zvezdniki (12 %).
  • Zdaj je običajno plačati vplivneže (42 %), namesto da bi jim dali samo brezplačen izdelek (30 %).
  • TikTok (uporablja ga 56 % blagovnih znamk, ki uporabljajo vplivnostno trženje) je zdaj najbolj priljubljen kanal za vplivnostno trženje, ki je prvič prehitel Instagram (51 %) ter precej pred Facebookom (42 %) in YouTubom (38 %).

Viri:

https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-benchmark-report/

https://blog.hubspot.com/marketing/influencer-marketing-stats

https://www.statista.com/statistics/1092819/global-influencer-market-size/