Preden se poglobimo v možnosti ustvarjanja lastne temne teme, preučimo, kaj je temni način (dark mode) in zakaj je tako učinkovit.
Temne teme so navsezadnje ustvarjene tako, da zmanjšajo količino svetilnosti, ki jo oddaja vse od namizja in prenosnika do pametnega telefona in pametne ure. Temne teme pomagajo izboljšati vizualno ergonomijo oblikovanja z zmanjšanjem obremenitve oči, prilagajanjem svetlosti trenutnim svetlobnim pogojem in še več. Poleg tega je temni način odličen, saj ohranja porabo baterije.
Boljša uporabniška izkušnja: osredotočenost na uporabniško izkušnjo je eden najpomembnejših trendov digitalne dobe. Temni način zmanjšuje vse, od obremenitve oči do porabe energije. To pomaga strankam dlje časa ostati na spletnem mestu.
Najboljše prakse pri oblikovanju temnega načina
Oblikovanje za temni način je lažje, kot bi si mislili. Največkrat vključuje preprosto razmišljanje o tem, kako lahko nekatere svetlejše in bolj presenetljive vidike spletnega mesta nadomestite z globljimi in temnejšimi.
Velik izziv za številne spletne oblikovalce, ko gre za razvoj za temni način, je, da se preveč ubadajo s stvarmi, kot je čisto belo besedilo na podlagi črnega ozadja. Vendar je ta možnost z visokim kontrastom čez nekaj časa moteča.
Pogosto je veliko lažje uporabiti temno sivo kot osnovno površinsko barvo, namesto prave črne. Poleg tega namesto, da uporabite svetlo belo, pomislite na nekoliko umazano bele alternative, ki bodo toplejše za oko.
Eksperimentirajte s površinami in barvnimi kombinacijami, ki ne bodo preveč obremenjevale oči. Temno sivi temelji pogosto ponujajo tudi širši obseg globine, ker lahko na sivi prikažete sence.
Veliko truda, povezanega z oblikovanjem temnega načina, je ugotoviti, kako nekatere barve delujejo skupaj. Z ostrimi kontrasti se enostavno zanesete, še posebej, če ste vajeni delati z belim ozadjem. Vendar se morate zavedati, da načrtujete za uporabnika, ki išče predvsem lažjo in bolj umirjeno izkušnjo brskanja.
Med delom ne pozabite upoštevati tudi čustvenega vidika oblikovanja. Čustvo v barvah lahko naredi ali zlomi pot kupca v katerem koli okolju. Vendar pa je pogosto spregledan vidik barvne psihologije ta, da ljudje drugače dojemajo odtenke, ko so na črni podlagi.
Pomislite na primer na zeleno barvo. Na belem ozadju prikazuje naravo in celo finančni vzpon. Na temnem ozadju pa bi lahko ista zelena barva prikazovala strupeno ali celo slabo. Pomembno je razmišljati o tem, kakšne vtise bodo končni uporabniki dobili ob prihodu na vaše spletno mesto.
DAJ UPORABNIKU MOŽNOST
Vedno je potrebno uporabniku dati možnost preklapljanja med svetlim in temnim načinom. Ponavadi se razmišlja, ko se ustvarja temni način samo o njemu, ampak ne pozabimo, kaj če uporabnik preklopi na svetli način?
OSNOVE
Čeprav vam bodo zgornji nasveti pomagali priti na pravo pot za zasnovo v temnem načinu, boste morali upoštevati tudi omejitve platform, za katere načrtujete. Način v temnem načinu (dark mode), ki ga lahko ponudite za spletna mesta Google Chrome, se bo zelo razlikoval od tistega, kar se izvaja v sistemu iOS